سفارش تبلیغ
صبا ویژن



جشن ازدواج - عمومی






درباره نویسنده
جشن ازدواج - عمومی
تماس با نویسنده


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
جشن ازدواج - عمومی

آمار بازدید
بازدید کل :7359
بازدید امروز : 0
 RSS 
آنهایی که به قشم سفر کرده‌اند، اولین چیزی که در برخورد با مردم آن‌جا احساس می‌کنند، خونگرمی و مهربانی مردم این منطقه است، که البته به ریشه تاریخی این سرزمین بر می‌گردد؛ چرا که خلیج‌فارس از روزگاران قدیم، محل رفت و آمد و ارتباط اقوام مختلف و دریانوردانی بود که با آداب و سنن مختلفی پا به این سرزمین می‌گذاشتند.
اگر در به شهر قشم ویا روستا های مرکز آن - قدم بزنید، مردان را با لباس‌های عربی به رنگ سفید و بلند و زنان را با لباس‌های مشکی و روبند چرمی و شلوار محلی می‌بینید. در تمامی روستاهای قشم، زنان و دختران، نقاب بر چشم دارند که در زبان محلی به آن <برگه> می‌گویند. 97 درصد مردم این جزیره، فارسی زبانند و سه درصد باقی مانده به گویش‌های عربی، هندی و انگلیسی صحبت می‌کنند که به خاطر تردد بازرگانان خارجی در این منطقه است.
مردم جزیره برای جشن‌ها و اعیاد، برنامه‌های مفصلی تدارک می‌بینند که از آن جمله باید به <عید قربان> اشاره داشت. در این روز، اهالی شهرهای هرمزگان، صبح زود از خواب بلند می‌شوند و بر سر مزار اقوام و آشنایان می‌روند. سپس به خانه می‌روند، غسل می‌کنند و به مسجد می‌روند و تا آمدن امام مسجد، تکبیر می‌گویند. در این روز اگر دو نفر با یکدیگر قهر باشند، روی یکدیگر را می‌بوسند و آشتی می‌کنند، سپس دید و بازدیدها شروع می‌شود و تا سه روز ادامه پیدا می‌کند. اهالی قشم عید فطر و مراسم 15 شعبان را هم بسیار باشکوه برگزار می‌کنند.

نویسنده » مجید صدری . ساعت 8:41 عصر روز جمعه 88 فروردین 28